Alt (alternativní text)

– popis obrázku, fotky nebo videa, který se na vašem webu zobrazí, když se (z jakéhokoli důvodu) obrázek nenačte. 

Je důležitý pro vyhledávače, které podle něj zjišťují obsah média, a taky pro aplikace, které pomáhají slepým a slabozrakým s orientací na webu. Nezapomínejte ho proto vyplnit, zvýšíte tím optimalizaci své stránky.

 

Brief 

– zadání od klienta

Popis všeho, co od vás zákazník očekává včetně záměru/cíle, který má práce splnit.

 

CTA 

– výzva k akcí

Z anglického call to action – tlačítko (butonek ;-)), registrační formulář, výzva k napsání e-mailu, zavolání – prostě cokoli, co nasměruje návštěvníka webu / čtenáře newsletteru / diváka vlogu k tomu, aby vykonal požadovanou akci.

 

CTR 

– míra prokliku

Poměr mezi počtem zobrazení obsahu a počtem kliknutí na odkaz (clik trough rate), obvykle v jednotkách procent. Je možné ho ovlivnit výběrem klíčových slov nebo správně napsaným titulkem.

 

Fold

– zalomení stránky

Obsah webu, který vidíte, aniž byste použili skrolovací tlačítko. Velikost viditelné oblasti závisí na rozlišení monitoru.

 

Landing page

– stránka, na kterou vedou reklamy, placené odkazy apod. a která je přizpůsobená k tomu, aby na ní uživatel snadno provedl požadovanou akci (nakoupil, stal se fanouškem, sdílel…)

 

Normostrana

– 1 800 znaků textu včetně mezer

Jedná se o přenesený výraz z dob, kdy se na stránku v psacím stroji vešlo přesně 60 úhozů na řádek a těch řádků mohlo být nejvýše třicet Šlo tedy vlastně o rozměrovou jednotku. V počítači už se ale o rozměr dávno nejedná, protože je rozdíl, jestli text vysázíme velikostí písma 8 nebo 12 pt a velikost ovlivňuje také to, jaký zvolíme font. Puristé proto musí při použití tohoto výrazu přimhouřit oko, stejně jako to dělají u slova rukopis. :-)

 

Perex

– úvodní odstavec textu

Shrnuje, o čem článek vlastně bude a upozorňuje na zajímavosti.

 

Responzivní design

– design, který se přizpůsobí vašemu zařízení

Nejen přechodu z PC na tablet nebo mobil, ale zohlední také využívání různých webových rozhraní. Je to trochu kumšt a ne vždycky bude zobrazení ideální, je ale fajn, když se o to UX designéři i copywriteři snaží.

 

Rukopis

– autorský text, který odešlete do nakladatelství. 

Dnes už se v rukou psané podobě pravděpodobně nevyskytuje, stejně jako byste asi těžko hledali text naklepaný na psacím stroji. Jedná se proto o přenesený význam.

 

SEO

– opatření, díky nímž vyhledávače určují, jestli web odpovídá vyhledávanému dotazu

 

SERP

– zobrazení několika řádků z vašeho webu jako výsledek hledání vyhledávače po zadání požadovaného dotazu

 

USP

– jedinečný prodejní argument

Důvod, který přesvědčí zákazníka/klienta, aby si vybral právě vaše zboží/službu.

 

 

 

We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.